Yleiset ehdot (YE)

1. Yleiset tiedot

Iviskin.fi Suomi
Tekhuset ApS
Østerbrogade 226 st 1
2100 København Ø

Puhelinnumero: (+47) 404 04 422
Sähköpostiosoite: asiakaspalvelu@iviskin.fi

CVR-numero: 42867993

Myyjästä käytetään jäljempänä nimitystä ”myyjä”.

Ostaja on kuluttaja, joka tekee tilauksen, ja häneen viitataan jäljempänä nimellä ”ostaja”.

2. Hinta

Tavaroiden ja palvelujen ilmoitettu hinta on kokonaissumma, joka ostajan on maksettava. Tämä hinta sisältää kaikki verot, arvonlisäveron ja lisäkustannukset. Ostaja ei vastaa lisäkustannuksista, joista myyjä ei ole ilmoittanut. Kaikki Iviskin.fi-sivuston hinnat on ilmoitettu euroina (EUR). 

2.1 Toimituskulut

Kun ostat tuotteen verkkokaupasta, saat ilmaisen toimituksen. Jos haluat palauttaa tuotteen, Iviskin maksaa palautuksen postikulut.

3. Sopimusehdot

Ehdot sitovat molempia osapuolia, kun ostaja on lähettänyt tilauksensa myyjälle. Ehdot eivät ole sitovia, jos myyjän tarjouksessa on kirjoitusvirheitä verkkokaupan tilaussovelluksessa tai ostajan tilauksessa, jos toisen osapuolen olisi pitänyt huomata, että kyse on virheestä.

4. Maksaminen

Myyjä voi vaatia maksua tavaroista siitä hetkestä alkaen, kun ne on lähetetty myyjältä ostajalle. Jos ostaja käyttää maksamiseen luotto- tai pankkikorttia, myyjä voi varata ostosumman kortilta tilaushetkellä. Korttia veloitetaan samana päivänä, kun tavarat lähetetään.

4.1 Maksuprosessorit

Verkkokaupasta ostettujen tuotteiden maksaminen voidaan suorittaa turvallisesti Mobilepayn, Stripen, PayPalin tai Klarnan kautta.

MobilePay: MobilePayn avulla voit suorittaa maksuja suoraan mobiililaitteestasi. Valitse yksinkertaisesti MobilePay maksutavaksi ja noudata ohjeita maksun suorittamiseksi MobilePay-sovelluksen kautta.

Stripe: Stripe hyväksyy MasterCardin ja Visan pankki- ja luottokortit. Sinun on annettava nimi, kortin numero, voimassaoloaika ja turvakoodi (CCV), kun teet maksun. Turvallisuutesi on meille erittäin tärkeää, ja Stripen kaltaisten kumppaneiden avulla varmistamme, että maksutietosi ovat suojattuja.

PayPal: PayPalilla maksaessasi voit valita, käytätkö PayPal-tiliäsi vai MasterCard/Visa-korttiasi (PayPal-tiliä ei tarvita kortilla maksamiseen). IVISKIN ei pääse käsiksi luottokorttitietoihisi tai muihin PayPalin maksutietoihin.

Klarna: Klarna tarjoaa useita maksutapoja:

  • Maksa nyt: Voit maksaa Visalla, MasterCardilla ja AMEXillä.
  • Maksa myöhemmin: Voit tehdä tilauksen, vastaanottaa tavarat ja maksaa 14 päivän kuluessa.
  • Rahoitus: Voit jakaa ostoksen jopa 36 kuukauden osamaksuihin.

IVISKIN on solminut yhteistyösopimuksen Klarna Checkoutin kanssa. Sekä Stripe, PayPal, Klarna että MobilePay ovat hyvämaineisia maksujen käsittelijöitä.

Meillä ei ole pääsyä maksutietoihin, kuten luottokorttinumeroihin, jotka annat maksun yhteydessä. Nämä tiedot lähetetään suoraan maksuprosessoreille salatussa muodossa, eikä niitä koskaan tallenneta palvelimellemme. Saamme vain vahvistuksen siitä, että maksu on suoritettu, jolloin järjestelmämme voi päivittää tilauksesi tilan maksetuksi.

5. Toimitus

Toimitus katsotaan tapahtuneeksi, kun ostaja tai hänen valtuutettu edustajansa on ottanut tuotteen haltuunsa. Jos toimituspäivää ei ole mainittu tilausvahvistuksessa, myyjä on velvollinen toimittamaan tuotteen ostajalle ilman aiheetonta viivytystä ja 30 päivän kuluessa tilauspäivästä.

Tuote on toimitettava ostajan ilmoittamaan osoitteeseen, elleivät molemmat osapuolet ole erikseen sopineet muusta toimitusjärjestelystä. Jos myyjä ei toimita tuotetta sovitussa ajassa, ostajalla on oikeus peruuttaa osto ja vaatia hyvitystä.

6. Peruuttamisoikeus

Ostajilla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa ostoksensa, ellei siitä ole erikseen poikettu. Käyttääksesi tätä oikeutta sinun on ilmoitettava siitä meille 100 päivän kuluessa peruuttamisajan alkamisesta. Määräaika sisältää kaikki kalenteripäivät.

Peruuttamisajan alkaminen:

  • Yksittäisen tuotteen oston osalta peruuttamisaika alkaa seuraavana päivänä siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen.
  • Kun kyseessä on ostos, jossa on useita toimituksia, määräaika alkaa sitä päivää seuraavana päivänä, jona olet vastaanottanut viimeisen toimituksen.

Pidennetty peruuttamisaika:

  • Jos emme anna ostohetkellä tietoa peruuttamisoikeudesta tai vakiomuotoista peruuttamislomaketta, peruuttamisaika pitenee 12 kuukauteen. Jos annamme nämä tiedot 12 kuukauden kuluessa, määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun olet saanut tiedot.

Tuotteen palauttaminen:

  • Palauta tuote 100 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille peruuttamispäätöksestäsi. Me vastaamme palautuksen toimituskuluista.
  • Tuote on palautettava alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa. Jos tuote on vahingoittunut tai siitä puuttuu osia, voimme vähentää vahingoista aiheutuneet kustannukset palautuksestasi.
  • Emme voi periä maksua peruuttamisoikeuden käyttämisestä.

Tuotteen testaaminen:

  • Voit testata tuotetta kohtuullisella tavalla selvittääksesi sen luonteen ja toimivuuden menettämättä peruuttamisoikeuttasi. Liiallinen testaaminen, joka vaikuttaa tuotteen arvoon, voi kuitenkin johtaa siihen, että olet vastuussa arvonalennuksesta.

Palautukset:

  • Palautamme ostosumman 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksen vastaanottamisesta. Voimme pidättää hyvitystä, kunnes saamme palautetun tuotteen tai todisteen palautuksesta.

6.1 100 % tyytyväisyystakuu

Tyytyväisyystakuu on IVISKINin, Tekhuset ApS:n osaston, vapaaehtoinen tarjous, eikä sitä vaadita laissa. Luotamme tuotteidemme korkeaan laatuun, minkä vuoksi annamme 100 % tyytyväisyystakuun kaikille tuotteille. Tämä takuu on voimassa 100 päivää siitä päivästä, kun asiakas on vastaanottanut tilauksensa.

Palautukset:

  • Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, katamme palautuksen postikulut. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme palautustarraa varten.
  • Tuote on palautettava alkuperäisessä kunnossa ja pakkauksessa. Jos tuotteessa on vaurioita tai ongelmia, pidätämme oikeuden vähentää palautuksesta summan, jolla katetaan vahingot tai puuttuvat osat.

Palautusprosessi:

  • Ota yhteyttä asiakaspalveluun pyytääksesi palautustarran ennen tuotteen palauttamista.

7. Viivästykset ja toimituksen laiminlyönti – Ostajan oikeudet ja reklamaatioiden määräajat

Jos myyjä ei toimita tavaroita tai toimittaa ne myöhemmin kuin sovittuna toimituspäivänä, eikä viivästys johdu ostajasta tai ostajasta johtuvista olosuhteista, ostajalla on seuraavat kuluttajaostolain mukaiset oikeudet:

Maksun pidättäminen:

Ostaja voi pidättää kauppahinnan, kunnes tavara on toimitettu sovitulla tavalla.

Suorituksen vaatiminen:

Ostaja voi vaatia myyjää täyttämään sopimuksen alkuperäisen sopimuksen mukaisesti.

Sopimuksen purkaminen:

Ostaja voi purkaa sopimuksen, jos tavaroita ei toimiteta kohtuullisen lisäajan kuluessa alkuperäisestä toimituspäivästä.

Korvauksen vaatiminen:

Ostaja voi vaatia korvausta viivästyksen aiheuttamista vahingoista.

Ilmoittaminen:

Ostajan on ilmoitettava myyjälle kirjallisesti (esim. sähköpostitse) kaikista viivästyksiin tai toimituksen laiminlyöntiin liittyvistä vaateista, jotta vaateesta voidaan pitää kirjaa.

Esteet ja haitat:

Ostaja ei voi vaatia suoritusta, jos:

  • on olemassa este, jota myyjä ei voi ratkaista, tai
  • sopimuksen täyttäminen aiheuttaisi myyjälle huomattavaa haittaa tai kustannuksia, jotka ovat suhteettomia ostajan etuun nähden.

Lisäaika suoritusta varten:

Jos myyjä ei suorita toimitusta sovittuun päivämäärään mennessä, ostajan on pyydettävä toimitusta kohtuullisen lisäajan kuluessa. Jos toimitusta ei tapahdu tässä pidennetyssä määräajassa, ostaja voi peruuttaa kaupan. Jos oikea-aikainen toimitus oli sopimuksen kannalta olennainen tai jos ostaja on ilmoittanut, että toimitusaika on ratkaiseva, ostaja voi peruuttaa kaupan välittömästi, jos myyjä kieltäytyy toimittamasta.

Peruuttaminen ja korvaus:

Jos toimitus tapahtuu lisäajan tai alkuperäisen toimituspäivän jälkeen, ostajan on ilmoitettava myyjälle päätöksestään peruuttaa kauppa kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun hän on saanut tiedon toimituksesta. Ostaja voi vaatia korvausta viivästyksestä aiheutuneista vähäisistä vahingoista. Tätä ei sovelleta, jos myyjä osoittaa, että viivästys johtui myyjän vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevista olosuhteista, joita ei kohtuudella voitu ennakoida tai välttää.

8. Tuotteen virheet – ostajan oikeudet ja reklamaatioaika

Jos havaitset tuotteessa vian, sinun on ilmoitettava siitä meille kohtuullisen ajan kuluessa siitä, kun olet havainnut tai sinun olisi pitänyt havaita vika. Sinun katsotaan reklamoineen ajoissa, jos teet sen kahden kuukauden kuluessa siitä, kun havaitsit tai sinun olisi pitänyt havaita vika.

Viallisia tuotteita koskevat oikeudet:

Jos tuotteessa on vika, joka ei johdu sinusta tai olosuhteista, sinulla on oikeus kuluttajansuojalain mukaisiin oikeussuojakeinoihin, mukaan lukien:

  • Ostosumman pidättäminen.
  • Tuotteen korjauksen tai vaihdon pyytäminen.
  • Hinnanalennuksen vaatiminen,
  • Sopimuksen peruuttamisen pyytäminen.

Valitusprosessi:

  • Valitukset on tehtävä kirjallisesti sähköpostilla.
  • Valituksia voi tehdä enintään kahden vuoden ajan siitä, kun olet vastaanottanut tuotteen.

9. Korjaus tai vaihto

Ostaja voi valita, korjataanko vika vai annetaanko hänelle korvaava tuote. Myyjä voi kuitenkin kieltäytyä, jos pyynnön täyttäminen on mahdotonta tai aiheuttaa myyjälle kohtuuttomia kustannuksia. Korjaus tai vaihto on suoritettava kohtuullisessa ajassa. Myyjä ei yleensä ole velvollinen tekemään useampaa kuin kahta yritystä saman vian korjaamiseksi.

10. Hinnan alennus

Ostaja voi pyytää kohtuullista hinnanalennusta, jos tuotetta ei korjata tai vaihdeta. Alennuksen on vastattava tuotteen virheellisen tilan ja sen arvon välistä erotusta, jos tuote olisi sovitun mukainen. Jos se on perusteltua, hinnanalennus voi myös kuvastaa virheen merkitystä ostajalle. Jos tuotetta ei korjata tai vaihdeta, ostaja voi myös peruuttaa ostoksen, jos virhe on merkittävä.

11. Riitojen ratkaiseminen

Reklamaatiotapauksessa ostajan on otettava yhteyttä myyjään kohtuullisessa ajassa 9 ja 10 kohdassa esitetyllä tavalla. Molempien osapuolten tulisi pyrkiä ratkaisemaan mahdolliset riidat rauhanomaisesti.

Jos ratkaisuun ei päästä, ostajalla on oikeus ottaa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan sovittelua varten. Lautakunnan tavoittaa puhelimitse numerosta +358 29 56 56 56 56 tai sen verkkosivujen kautta osoitteesta www.kuluttajariita.fi.

Lisäksi EU:n kuluttajat voivat käyttää rajat ylittäviä riita-asioita varten Euroopan komission tarjoamaa verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR). ODR-foorumi on saatavilla osoitteessa ec.europa.eu/odr.

12. Ikärajoitukset ja turvallisuussuositukset

Tuotteemme on suunniteltu aikuisten käyttöön. Turvallisuussyistä suosittelemme voimakkaasti, että aikuinen valvoo tuotteita käyttäviä lapsia. Tuotteidemme ostamisen ja käytön alaikäraja on 18 vuotta.

Optimaalisen käytön ja turvallisuuden takaamiseksi suosittelemme, että luet mukana toimitetun käyttöohjeen huolellisesti ennen käyttöä.

Jos sinulla on kysyttävää tai tarvitset lisäapua, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

13. Virheet, epätarkkuudet ja oikaisut

Verkkosivustollamme tai palvelussamme saattaa toisinaan olla tietoja, jotka sisältävät kirjoitusvirheitä, epätarkkuuksia tai tuotekuvauksiin, hintoihin, kampanjoihin, tarjouksiin, toimituskustannuksiin ja saatavuuteen liittyviä lausuntoja.

Pidätämme oikeuden korjata virheitä, epätarkkuuksia tai puutteita ja muuttaa tai päivittää tietoja tai peruuttaa tilauksia, jos palvelussa tai siihen liittyvillä verkkosivustoilla olevat tiedot osoittautuvat epätarkoiksi milloin tahansa, myös tilauksen tekemisen jälkeen, ilman ennakkoilmoitusta.

Huomaathan:

  • Jos tuotteen hinta tai saatavuus on ilmoitettu virheellisesti, voimme peruuttaa tilauksen ja tarjota hyvitystä tai vaihtoehtoisia ratkaisuja tarpeen mukaan.
  • Pyrimme kohtuullisin toimin korjaamaan tällaiset ongelmat nopeasti ja ilmoittamaan muutoksista asiakkaille, joita muutokset koskevat.